محتوا چیست و چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

محتوا یک راه ارتباطی بین صاحبین کسب و کار و مخاطبین است تا بتوانید درباره کسب و کار خود اطلاعاتی در اختیار مخاطبین هدف قرار دهید. تولید محتوا از این نظر مورد اهمیت است که به شما کمک می کند تا کاربران با کسب و کارتان آشنا شوند و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

1. تولید محتوا متنی

یکی از رایج ترین انواع محتوا که مشاهده می شود، محتوا متنی است. در محتوا متنی تنها با نوشتن تیتر و متن جذاب محتوا می توانید، کاربران را به خواندن کامل محتوا ترغیب کنید. محتوا متنی انواع مختلفی دارد چند نمونه از آنها عبارتند از: مقاله های آموزشی، متن ایمیل، مقاله های تحلیلی و … . 

 

2. تولید محتوا صوتی

یکی از تکنیک های تولید محتوا، تولید محتوای صوتی است. امروزه بسیاری از افراد فرصت کافی برای خواندن محتوای متنی ندارند. شما می توانید برای محتواهای طولانی سایت خود پادکست تهیه کنید تا افراد بتوانند، با گوش دادن به آنها اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند.

3. محتوا تصویری یا اینفوگرافیک

از دیگر روش های تولید محتوا برای سایت، تولید محتوای تصویری یا اینفوگرافیک می باشد. اکثر افراد تصور می کنند تولید محتوا تصویری کار سختی است. به همین دلیل بیشتر به تولید محتوا متنی می پردازند. در صورتی که محتوای بصری جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد و ترجیح می دهند به جای خواندن محتوای طولانی، توسط یک تصویر تمام اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند. گاهی اوقات یک تصویر می تواند تا ده برابر تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد. برای تولید محتوا با تکنیک آسمان خراش حتما باید از محتواهای بصری استفاده کرد. زیرا؛ این محتواها به نسبت طولانی هستند و کاربر از مطالعه ی آن ها خسته می شود، محتوای تصویری کمی از این خستگی می کاهد. 

در ادامه به معرفی 3 روش ارائه تصویر می پردازیم :

  • تصویر از صفحه

یکی از روشهای ارائه تصویر برای محتواهای آموزشی، تصویر از صفحه یا اسکرین شات است. این تصاویر از صفحه موبایل یا رایانه تهیه می شوند.

  • کاور

در تصاویری که می خواهید برای سایت یا شبکه های مجازی خود استفاده کنید، یک قالب خاص در نظر بگیرید و لوگو کسب و کارتان را در آن درج کنید. اینگونه کاربران با دیدن کاورهای اختصاصی کسب و کارتان شما را به یاد می آورند.

  • اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها تصاویری هستن که خلاصه ای از محتوا در آن ذکر شده است. با استفاده از اینفوگرافیک کاربران درگیر می شوند و در نتیجه زمان بیشتری در سایت شما حضور دارند. همین موضوع باعث افزایش رتبه سایتتان می شود.

4. محتوا ویدیویی

یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوا، تولید محتوای ویدیویی است. شما می توانید برای انتقال بهتر پیام به مخاطبین از ویدیو استفاده کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری ویدیوها توسط کاربران نیز وجود دارد. حدود هفتاد درصد از مخاطبین با مشاهده ویدیو به خرید کردن از شما ترغیب می شوند. البته در این میان بایستی یکسری نکات را هنگام تولید محتوا ویدیویی رعایت کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.

5. تولید محتوا تلفیقی

یکی از انواع تولید محتوا، محتوای تلفیقی است. در تولید محتوا تلفیقی می توان از چند روش تولید محتوا همزمان استفاده کرد. برای مثال برای تولید محتوا آموزشی می توانید از متن و ویدیو استفاده کنید. به این نوع تولید محتوا تلفیقی می گوییم. به عنوان مثال می توانید در بخش وبلاگ وب پویا محتواهایی را مشاهده کنید که علاوه بر متن، پادکست و ویدیو نیز دارند. برخی از محتواها تنها با متن نمی توانند نیاز کاربر را پاسخ بدهند؛ به همین دلیل برای کمک بیشتر به کاربران باید روش ها دیگری را نیز استفاده کنید.

6. تولید محتوا در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

یکی از بسترهایی که امروزه توانسته است یک راه ارتباطی برای فروشندگان و کاربران باشد، شبکه های اجتماعی هستند. افراد بیشتر وقت خود را در این شبکه ها با هدف های گوناگون می گذرانند. از جمله شبکه های اجتماعی پربازدید می توان به اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر و … اشاره کرد. شما نیز می توانید از این شبکه های پربازدید برای تبلیغ و جذب مشتری استفاده کنید.

اما چگونه؟ اینستاگرام یکی از پربازدید ترین شبکه های اجتماعی است که این امکان را فراهم کرده تا کاربران با داشتن یک اکانت بیزینسی بتوانند، مشتریان بیشتری جذب کنند. شما می توانید با تولید محتوا در این شبکه ها به ویژه اینستاگرام به رونق کسب و کارتان کمک کنید.

همچنین تولید محتوا فقط به سایت ختم نمی شود، یکی دیگر از بسترهایی که به تولید محتوا نیاز دارد، اینستاگرام است. اگر نمی دانید تولید محتوا در اینستاگرام به چه صورت است؛ مقاله  چک لیست تولید محتوا سایت و اینستاگرام را از دست ندهید.