بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چیست؟

هر چقدر یک وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر مورد بازدید قرار گیرد، احتمال اینکه آگاهی کاربران از آن برند یا کسب و کار افزایش یابد و مشتریان بیشتری را جذب نماید بیشتر می‌شود. بیشتر دیده شدن یک وب سایت معمولا با قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل و دیگر موتورهای جستجو اندازه گیری می شود که از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو یا خدمات سئو سایت اتفاق می‌افتد.

شرکت ها همیشه برای نمایش تبلیغات و محصولات سایت خود در صفحه اول رقابت میکنند، جایی که بیشترین توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند.

هدف فرآیند سئو چیست؟

ترافیک ارگانیک یک وب سایت معمولا ترافیکی با کیفیت بالاتر می باشد، زیرا کاربران به طور فعال در حال جستجو کردن یک موضوع، محصول یا خدمات خاصی هستند که ممکن است یک سایت برای آن رتبه بندی شود. اگر کاربر، آن سایت را از طریق موتور جستجو پیدا کند، می تواند با تعامل بهتر با آن بیزینس منجر شود.

سئو چگونه کار می کند؟

در حالی که راه های زیادی برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل وجود دارد، دستکاری کامل الگوریتم های جستجو تقریبا غیر ممکن می باشد. کسب و کارهای آنلاین اغلب توقع کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به نتایج ایده آل را دارند اما سئو به عمل و زمان زیادی نیاز دارد و در زمان کوتاه به نتایج مطلوب نخواهد رسید. سئو یک پروژه طولانی مدت است که با فعالیت مداوم و روزانه همراه می باشد.